تفاوت نخ های PDO و catgut

نخ های PDO

بعد از اینکه نخ در پوست کار گذاشته می شود تا زمان جذب کامل به عنوان جسم خارجی شناخته شده و بدن در اطراف آن شروع به کلاژن سازی میکند. نخ پس از ۳ الی ۶ ماه جذب میشود اما شبکه کلاژنی ایجاد شده گاها تا یکسال و نیم باقی می ماند. معمولا جوانسازی با نخ های مونو باعث شادابی پوست میشوند و اثر لیفت کنندگی کمی دارند.

از نخ های PDO  میتوان برای جوانسازی چین و چروک های صورت، پیشانی و گردن استفاده کرد. همچنین این نخ ها میتوانند برای حجم دهی گونه و شقیقه نیز استفاده شوند. برای نتیجه گیری خوب با نخهای مونو باید از 10 الی 30 عدد آن در هر ناحیه درمان استفاده کرد.

اثر نخ PDO  تا چه مدت باقی میماند؟

بسته به عوامل مختلف مانند سن، عادات زندگی و حرکات صورت، معمولا نخ های PDO بین 1 تا یکسال و نیم باقی میمانند. اثرات جوانسازی نخ ها یک الی دو ماه بعد بتدریج قابل لمس هستند و متوجه تغییرات قوام پوست و محکم تر شدن آن میشوید. بعد از 6 ماه تولید کلاژن به نقطه اوج خود میرسد و بهترین نتایج در این زمان دیده میشود. در این زمان است که اگر به دنبال قوام بهتر و لیفت بهتر هستید میتوان مجدد نخ PDO گذاشت.

چه چیزهایی باعث کم اثر شدن نخ ها می شود؟

حرکات بیش از حد صورت، مالش زیادی موضع، نگهداری ضعیف از پوست

بعد از کار گذاشتن نخ ها تا مدت ۳ ماه نمیتوان از هایفو، آر اف و تکنیک هایی که باعث گرم شدن لایه های زیرین پوست میشود استفاده نمود.

علائم نشاندهنده عدم استقرار صحیح نخ ها در پوست

نخ از سطح پوست دیده شود.

سر یا ته نخ از پوست بیرون باشد.

بعد از ۳ ماه هیچ اثر جوانسازی یا محکم کننده ای در پوست دیده نشود.

مراقبت های بعد از نخ گذاری

برای جلوگیری از PIH (هایپرپیگمانتاسیون التهابی) بخصوص در تایپهای پوستی 4 تا 6 از کرم ضد آفتاب با درجه 30 به بالا استفاده کنید.

از باز کردن بیش از حد دهان تا ۴ هفته خودداری نمائید.( قرار دندانپزشکی خود را تا ۴ هفته کنسل نمائید.)

داروهای رقیق کننده خون و ویتامین E هفت روز قبل و 7 روز بعد از عمل نخ گذاری باید قطع شود.

دو هفته صورت خود را ماساژ ندهید.

بعنوان مسکن فقط از استامینوفن استفاده کنید. آسپرین، دیکلوفناک، بروفن تا دو هفته استفاده نشود.

ازرفتن به سونا و استخر تا یک هفته خودداری کنید.

نخ های کتگوت

از طرفی استفاده از این نخ ها در جراحی های زیبایی که نیاز به محو جای جراحی دارند؛ از ضروریات است. ساختار بافت این نخ که با پلین کاتگوت یا کالسوت نیز شناخته می شود؛ پس از گذشت حدود ۹۰ روز به طور کامل جذب می شود.

تفاوت کاتگوت ساده و کرومیک

این نخ ها منشا یکسان و کاربردهای مشابهی دارند؛ با این تفاوت که در شرایطی نخ های ساده کاتگوت را درون نمک کرومیک قرار می دهند. این اقدام باعث می شود که عمر نخ ها بیشتر شود و مدت زمان مورد نیاز برای جذب آن ها افزایش پیدا کند.

 این زمان به۲۰ روز ارتقا یافته است. در حالی که پلین گاتکوت حدود ۷۰ روز برای جذب زمان نیاز دارد. بنابراین بخیه هایی که با کرومیک کاتگوت انجام می شوند؛ عمر بیشتری خواهند داشت. چنین قابلیتی در جراحی هایی که به دوران نقاهت بیشتری نیاز دارند؛ بسیار مناسب است. در این صورت مدت زمان جذب بخیه ها بیشتر خواهد شد و در برخی شرایط این ویژگی یک مزیت مناسب محسوب می شود.

ساختار کرومیک کاتگوت

ساختار نخ جراحی کرومیک کاتگوت به گونه ای است که در نهایت پس از گذشت حدود ۹۰ روز به راحتی جذب بافت های داخلی می شود. درواقع سازگاری مناسب این نخ با بدن انسان باعث می شود که به مرور زمان توسط سلول های این ناحیه هضم شود.

یکی از ویژگی هایی که به سهولت این امر کمک می کند؛ مزیت کاهش استحکام در طول زمان است. در حالی که این نخ ها در ابتدای مصرف بسیار محکم هستند و بافت های مختلف را در کنار یکدیگر قرار می دهند؛ به مرور زمان استحکام خود را از دست خواهند داد.

در حقیقت کاهش استحکام ساختاری در نخ جراحی کرومیک کاتگوت یک مزیت به حساب می آید و باعث افزایش قابلیت جذب آن شده است. زیرا اگر بافت نخ همچنان پس از هفته ها و ماه ها مقاومت اولیه خود را حفظ کند؛ امکان جذب آن توسط سلول های بدن به شدت کاهش پیدا خواهد کرد.

همچنین سطح نخ صیقلی است و از این نظر برای استفاده در انواع بافت ها کاربرد دارد. چراکه به راحتی از بافت های مختلف عبور می کند و امکان بخیه آسان را فراهم خواهد کرد. جالب است بدانید که ساختار طبیعی آن باعث می شود که رنگ آن قهوه ای سوخته یا تیره باشد.

 

 

با ما درارتباط باشید


شماره های تماس:   09125681933
7روز هفته، 24 ساعته از طریق سایت پاسخگوی شما هستیم

تهران خیابان ولیعصر (عج)، پایین‌تر از چهارراه جمهوری، مجتمع تجاری اداری سینوهه

 تهران - بزرگراه نواب  صفوی- نرسیده به کمیل - خیابان محبوب مجاز - خیابان خوشیاران جنوبی -کالا پزشکی افرا

کرج-میدان شهدا-خیابان بهار-کوچه مهر

info@milanteb.irآدرس ایمیل :

مشاوره رایگان توسط کارشناسان  زبده جهت نحوه کارکرد تجهیزات و تمام سوالات مربوط به محصولات از روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعات  9 صبح  تا 8 شب  انجام میگیرد

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

                                                             

        

فروشگاه آنلاین میلان طب 


فروشگاه اینترنتی میلان طب مجموعه ای کامل از بهترین برندهای کالاهای پزشکی،زیبایی و طب سوزنی را 
در سراسر جهان برای عموم و پزشکان متخصص فراهم می سازد

فروشگاه و سایت تخصصی میلان طب کار خود را با تولید، واردات و فروش تجهیزات فیزیوتراپی، طب سوزنی ، ماساژ و زیبایی  آغاز نمود و جزء یکی از مراجع تخصصی فروش لوازم و تجهیزات فیزیوتراپی و ماساژ در سراسر کشور به شمار می آید.

فروشگاه میلان طب، مشاوران متخصص و کاربلد را در تیم خود دارد که با شرکت در دوره های برگزیده مراقبت از زیبایی و پوست آماده ارائه بهترین و تخصصی ترین مشاوره به مشتریان عزیز هست. در صورتی که قصد خرید از سایت دارید میتوانید ابتدا از مشاوره رایگان کارشناس ما استفاده کنید و سپس با انتخابی آگاهانه محصول مورد نظر خود را خریداری نمایید. سایت میلان طب با در اختیار داشتن درگاه معتبر بانکی و نماد اعتماد الکترونیکی بستری امن را برای خرید اینترنتی شما فراهم کرده است

 


با خیال راحت اعتماد کنید

Clicky

راهنمای استفاده

نحوه ثبت سفارش

نحوه ارسال سفارش

شیوه های پرداخت

خدمات مشتریان

پرسش های متداول

شرایط استفاده 

حریم خصوصی